This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Okay! Learn more

Instalacja i użytkowanie

Informacje dotyczące instalacji i użytkowania przekładni śrubowych tocznych

Demontaż:

Dostarczona przekładnia śrubowa toczna została zakonserwowana oraz wypełniona smarem stałym. Przekładnia posiada zamontowaną nakrętkę, w której kierunek montażu został uzgodniony przez odbiorcę przy zamówieniu. Z uwagi na możliwość wysypania się elementów tocznych nie jest dopuszczalny samodzielny demontaż a także przesuwanie nakrętki poza zakres gwintu tocznego. W razie jakichkolwiek problemów związanych z demontażem przekładni prosimy o bezzwłoczny kontakt z dostawcą.

Smarowanie:

Dla przekładni śrubowych tocznych obowiązują podobne zasady smarowania jak dla łożysk tocznych. Z uwagi na istotną różnicę w stosunku do w/w łożysk tocznych w postaci ruchu osiowego między śrubą a nakrętką, należy pamiętać jednak o większym zużyciu środka smarującego. Otwór smarowy przekładni znajduje się w nakrętce.

Zgarniacze:

Przekładnia wyposażona jest w zgarniacze z tworzywa sztucznego montowane po obu stronach nakrętki, które stanowią ochronę przeciw zanieczyszczeniom pochodzącym z zewnątrz. Zgarniacze, dopasowane kształtem do zarysu bieżni utrzymują także odpowiednią ilość środka smarującego wewnątrz nakrętki.

Montaż w maszynie:

Podczas montażu nakrętki w otworze mocującym (centrującym) należy unikać uderzeń oraz błędów ustawienia. Niewspółosiowość gniazda nakrętki i otworów pod łożyska nie może przekraczać 0,01mm. Dopuszczalna nieprostopadłość przylgi kołnierza względem osi przekładni – 0,01/100mm.

Prawidłowy montaż ogranicza wpływ sił promieniowych oraz nieosiowych, które to mają ujemny wpływ na żywotność oraz funkcjonalność przekładni śrubowych tocznych.

Temperatura pracy:

Dopuszczalna temperatura pracy ciągłej przekładni śrubowej tocznej mierzona na powierzchni zewnętrznej nakrętki to około 65°C (w krótkim czasie 80°C).

Praca na krótkich odcinkach:

W szczególnych warunkach pracy przekładni na krótkich odcinkach nie dochodzi do pełnego obiegu kulek, co nie zapewnia optymalnych warunków do wytworzenia filmu olejowego chroniącego bieżnię przekładni a zarazem prowadzi do szybszego zużycia przekładni.

Przechowywanie:

Przekładnie śrubowe toczne są mechanizmami precyzyjnymi i wymagają odpowiednich warunków przechowywania. Dla zminimalizowania wpływów zewnętrznych (wilgoć, zabrudzenia) przekładnie powinny aż do montażu pozostawać w oryginalnym opakowaniu.